Liity jäseneksi

Tervetuloa mukaan Lohjan Seudun Omakotiyhdistykseen!

Liity jäseneksi etusivulta löytyvän linkin kautta.
Hinta vuonna 2024 on edelleen todella edullinen 23 eur/v.

Omakotitalkkari

Uuden omakotitalkkarin hakuprosessi on käynnissä.

Jäsentapahtumat

Tarkista tietoja jäsentapahtumista Ajankohtaista valikon kautta

Omakotitalkkari
Omakotitalkkari on lomalla 14.3.alkaen. Loman jälkeen Asko Hytösen kausi omakotitalkkarina päättyy.
Uuden omakotitalkkarin hakuprosessi on käynnissä. Ilmoitamme heti, kun talkkaripalveluita voi jälleen varata.

Omakotitalkkari

Omakotitalkkarin palvelut ovat ensisijaisesti tarkoitettuja yhdistyksen iäkkäille tai muuten erityisesti apua tarvitseville jäsenille. Tavoitteena on antaa asumisapua, jotta senioreiden asuminen omissa kodeissaan olisi mahdollista mahdollisimman pitkään.

Omakotitalkkarin voi tilata tekemään tavanomaisia kotitöitä. Toimenkuvaan kuuluvat esimerkiksi nurmikonhoito, pensaiden ja pensasaitojen leikkaaminen, oksien silppuaminen, haravointi, polttopuiden pilkkominen, kompostin kääntäminen, lumenluonti, hiekoitus, asiointi ja pienimuotoiset jokamiesosaamisella hoituvat kiinteistön kunnostustyöt. Työn tilaaja järjestää talkkarin työssään tarvitsemat aineet ja työvälineet. Huolehdithan, että työkalut ovat ehjät ja toimivat. Puuhun, räystäälle tai katolle omakotitalkkari ei kiipeä.

Omakotitalkkarin tekemästä työstä veloitetaan 10 euroa tunnilta. Minimiveloitus on kahdelta työtunnilta. Työn tilaaja maksaa lisäksi 0,57 euron kilometrikorvauksenMaksut suoritetaan talkkarin antamalla laskulomakkeella. Kotona tai vapaa-ajan asunnossa teetetystä työstä voi saada kotitalousvähennyksen.

Omakotitalkkarin ohjaajana toimii Paula Tuominen, jonka tavoittaa parhaiten ma – pe klo 9 - 15 numerosta 050 362 2356.